Borttappad eller stulen mobil
Om du har tappat bort din telefon eller om den har blivit stulen bör du omgående stöld- eller förlustspärra både abonnemanget och hårdvaran.
Gör så här:
Gör en stöld/förlustanmälan
Gör en polisanmälan genom att ringa 11414, eller registrera din anmälan via polisens webbplats polisen.se. Du behöver ange din telefons IMEI-nummer och operatörens namn, Tele2. Numret står på kartongen du fick telefonen i.
Spärra ditt mobilabonnemang
Mejla till Tele2 tele2avtalskund [at] tele2 [dot] com (tele2avtalskund[at]tele2[dot]com) och uppge det referensnummer som du fått av polisen samt ditt IMEI-nummer för att spärra ditt abonnemang. Informationen skickas vidare till alla mobiloperatörer i Europa som är anslutna till säkerhetsnätet, så att din mobil spärras även i deras nät. När spärren har aktiverats går det endast att ringa nödsamtal från telefonen.
Om telefonen dyker upp igen kontaktar du Tele2 via mejl tele2avtalskund [at] tele2 [dot] com (tele2avtalskund[at]tele2[dot]com) och uppger samma uppgifter för att häva spärren.
Du kan även maila till Servicedesk [at] lu [dot] se (Servicedesk[at]lu[dot]se) för att spärra eller häva spärr.
Relaterad information
Kontakt
LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se
Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17