Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Borttappad eller stulen mobil

 

Om du har tappat bort din telefon eller om den har blivit stulen bör du omgående stöld- eller förlustspärra både abonnemanget och hårdvaran.

Gör så här:

Gör en stöld/förlustanmälan

Gör en polisanmälan genom att ringa 11414, eller registrera din anmälan via polisens webbplats polisen.se. Du behöver ange din telefons IMEI-nummer och operatörens namn, Tele2. Numret står på kartongen du fick telefonen i.

Spärra ditt mobilabonnemang

Mejla till Tele2 tele2avtalskund [at] tele2 [dot] com (tele2avtalskund[at]tele2[dot]com) och uppge det referensnummer som du fått av polisen samt ditt IMEI-nummer för att spärra ditt abonnemang. Informationen skickas vidare till alla mobiloperatörer i Europa som är anslutna till säkerhetsnätet, så att din mobil spärras även i deras nät. När spärren har aktiverats går det endast att ringa nödsamtal från telefonen. 

Om telefonen dyker upp igen kontaktar du Tele2 via mejl tele2avtalskund [at] tele2 [dot] com (tele2avtalskund[at]tele2[dot]com) och uppger samma uppgifter för att häva spärren.

Du kan även maila till Servicedesk [at] lu [dot] se (Servicedesk[at]lu[dot]se) för att spärra eller häva spärr.

 

Relaterad information

Kontakt

LU Servicedesk
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se

Öppettider
måndag-fredag, kl 8-17